Mint ismeretes, a főváros még a Demszky-éra alatt összesen 150 darab, Lengyelországban készülő Volvo 7700A típusú buszt vásárolt újonnan, melyeket 9-11 éve első ízben a kettes metró pótlásánál vetettek be. A szeptember végén kiírt tender ugyanakkor nem csak ezeket az autóbuszokat foglalja magába, hiszen megtalálhatóak köztük használtan vett Volvók is. Ennek megfelelően a BKV az újonnan vásárolt csuklósok mellett 25 darab genfi Volvót (7000A) és 38 darab szóló kivitelű Volvo 7700-as motorját is felújíttatja.
A fent említett 150 darabos Volvo 7700A flottának tehát csak egy része újul meg, de ezek között egységesen oszlanak meg 9-11 éves autóbuszok. Íme a részletes lista. Érdekesség ugyanakkor, hogy a motorjavításra jelölt buszok között akadnak olyanok is, melyeket legalább egyszer, vagy kétszer már felújított a fővárosi közlekedési társaság.
A járművek igen vegyes képet mutatnak a futásteljesítmény tekintetében, hiszen van olyan genfi Volvo közöttük, mely 15 év alatt „csak” 171 679 kilométert futott, míg a leginkább igénybe vett Volvo 7700A kilométerórája 917 400 kilométernél állt a 2015. április végi állapot szerint. A felújításra váró motorok többsége Euro 3-as, vagy Euro 2-es minősítésű. A karbantartást a BKV nem uniós pénzből végzi. A győztes ajánlattevőnek 12 hónapos garanciát kell vállalnia a javításra, kilométer korlátozás nélkül.
A fenti képen látható FLR-717-es rendszámú autóbuszt motorját is felújítják. Ráfér, hiszen 793 220 kilométert futott ez év április végéig. Amennyiben kételkedik a felújítás szükségességében, feltétlenül nézze meg ezt, a budapesti Szent Gellért téren készült videót, melyen éppen egy csuklós Volvó indul el a megállóból.