A szóló kivitelű, kétajtós Catalyst XR részben alacsonypadlós, azonban a dobogóval emelt rész csak a második ajtótól van az utastérben. A modell külsőre talán nem tűnik különlegesnek, azonban teljesítménye mindenképpen annak számít, feltéve, ha hihetünk a Michelin amerikai tesztpályáján végrehajtott tesztnek.
A járműben összesen nyolc darab akkumulátor található, melyek együttesen 257 kWh energia tárolására képesek. A Catalyst XR tesztje arra mutatott rá, hogy az elektromos busz egy feltöltéssel legalább 322 kilométert képes megtenni. A tesztpilóták azonban még ennél is több, mintegy 415 kilométeres hatótávot is képesek voltak kicsikarni a járműből 48 kilométer/órás átlagsebesség mellett. A General Transit Feed Specification (GTFS) szerint Amerikában egy átlagos távolsági, vagy városi autóbusz nem tesz meg többet napi 322 kilométernél.
Ezzel az eredménnyel a Proterra rávert kínai versenytársára, a BYD-ra, melynek saját szóló buszai egyelőre csak 250 kilométeres hatótávra képesek. Az amerikai gyártó itt azonban nem áll meg, számításai szerint egy 10 akkumulátorral rendelkező (321 kWh összteljesítményű) Catalyst XR már 483 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedhet.
A Proterra Catalyst XR-t nemcsak az akkumulátorok tárolókapacitása, hanem a szénszálas erősítésű, kompozit elemekből készülő karosszéria is képessé teszi az eddigieknél nagyobb hatótávolság elérésére. A jármű saját súlya mindössze 12 500 kg, ami így jóval kisebb, mint egy hasonló hosszúságú városi autóbuszé.