A Fiat Dobló CNG-s változatát még olaszországi bemutatásakor kipróbáltuk. A jármű meglepően fürge és halk
A Fiat Dobló CNG-s változatát még olaszországi bemutatásakor kipróbáltuk. A jármű meglepően fürge és halk
Fotó megosztása:
Az Iveco Stralis-t és a Dailyt- még mindig tesztelhetik az érdeklődők
Az Iveco Stralis-t és a Dailyt- még mindig tesztelhetik az érdeklődők
Fotó megosztása:
A konferencia alkalmából az Iveco haszonjárművek hazai forgalmazója a DanubeTruck Kft. speciális akciót hirdetett. Emellett a Porsche Hungaria Kft. 10 százalékos engedményt hirdetett a sűrített földgázzal hajtott eco up!-ra
A konferencia alkalmából az Iveco haszonjárművek hazai forgalmazója a DanubeTruck Kft. speciális akciót hirdetett. Emellett a Porsche Hungaria Kft. 10 százalékos engedményt hirdetett a sűrített földgázzal hajtott eco up!-ra
Fotó megosztása:
Az MAN Lion's City GL-t olyan jegykezelő készülékkel szerelik, mely már az okostelefonnal vásárolt jegyeket is képes érvényesíteni
Az MAN Lion's City GL-t olyan jegykezelő készülékkel szerelik, mely már az okostelefonnal vásárolt jegyeket is képes érvényesíteni
Fotó megosztása:
Az ajtó fölött találhat eszköz figyeli, hogy belóg-e valaki az ajtók előtti térbe. Ha igen, akkor a rendszer nem engedi becsukni az ajtót
Az ajtó fölött találhat eszköz figyeli, hogy belóg-e valaki az ajtók előtti térbe. Ha igen, akkor a rendszer nem engedi becsukni az ajtót
Fotó megosztása:
A következő években jelentősen felgyorsulhat a töltőállomások építése
A következő években jelentősen felgyorsulhat a töltőállomások építése
Fotó megosztása:
A VW eco up! kis méretei ellenére elöl rendkívül kényelmes, emellett a hátsó üléseken ülőknek sem kell nyomorogni
A VW eco up! kis méretei ellenére elöl rendkívül kényelmes, emellett a hátsó üléseken ülőknek sem kell nyomorogni
Fotó megosztása:
A somogyi megyeszékhely, Kaposvár teljes városi buszflottáját CNG-üzeműre cseréli az ősz folyamán. A város korábban 40 darab (25 szóló és 15 csuklós) MAN Lion’s City típusú busz beszerzéséről döntött, melyeket novemberben szállítanak le a város számára. Az utasok a próbafutásokat követően vehetik birtokba a járműveket. A buszok beszerzése összesen 4,2 milliárd Forintba került, melynek 97,5 százalékát Európai Uniós forrásból finanszírozzák, a maradékot pedig a város állja.
A sűrített földgázzal működtetett járművek károsanyag-kibocsátása extrém alacsony, akár 30-90%-kal kisebb lehet a mostani dízelmotorokénál. Így a szmogképző, valamint a rákkeltő anyagok lényegesen kisebb mértékben jutnak a levegőbe. Ennek köszönhetően a CNG hajtású autóbuszok használata jelentősen hozzájárulhat a levegő tisztaságának a megőrzéséhez, ezáltal a fenntartható fejlődés biztosításához és az élhetőbb városi környezet kialakításához. Kaposvár járműparkja jelenleg 16,4 éves átlagéletkorral rendelkezik. Ezek az autóbuszok összesen 770 ezer kilométert tettek meg eddig.
Az új buszok másik előnye, hogy a zajterhelés a harmadára csökken, mivel a sűrített földgázzal üzemelő motorok járása csendesebb. Nagyon fontos előnyük továbbá, hogy gazdaságosabban üzemeltethetők. A mostani buszpark éves üzemanyagköltsége több mint 216 millió forint, az újé ennek majdnem a fele, körülbelül 120 millió forint lesz.
A város tervei között szerepel az új buszpark biogázzal történő üzemeltetése. Ennek érdekében a kaposvári cukorgyár már elkezdte a biogáztisztító építését, így velük együttműködve a város előkészített egy erre vonatkozó stratégiai megállapodást. A biometán felhasználásával további nagymértékű üvegházhatású gázkibocsátás kerülhető el, valamint még takarékosabban üzemeltethető a helyi közösségi közlekedés.
.
A Kaposvári Tömegközlekedési Zrt. úgy döntött, közös céget hoz létre a Főgáz CNG Kft.-vel és az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltatóval, hogy biztosíthassák a hamarosan forgalomba álló kaposvári sűrített földgázüzemű (CNG) buszok üzemanyag ellátását.