IFA teherautókkal még a mai napig lehet találkozni hazánk útjain, azonban a H6B-típusszámot viselő busszal aligha. Persze, az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy nem mai gyerek: 1952-59 között gyártották. A H6B-ből többféle változat is készült, hiszen a németek gyártottak belőle városi (H6B/S), városközi (H6B/L), távolsági (H6B/R), valamint H6B/K luxus- és konferencia kivitelű buszt is.
Sőt, a H6B/L változatból még pótkocsis kivitel is készült, ami mai szemmel nézve kifejezetten közlekedéstörténeti kuriózum, tekintve, hogy az is városközi változat volt. Ez a széria gépészetileg az IFA H6-os teherautó alapjaira épült, mely lényegében a W50-es elődje volt. A H6B 11 méter hosszú volt és 120 lóerős (88,26 kW) dízelmotorral készült, mellyel mintegy 80 kilométer/órás végsebességre volt képes.
Az IFA H6B formaterve meglepően harmonikus és egységes volt, ha csak az utókornak megőrzött nosztalgia-példányokat nézzük, akkor aligha hisszük el, hogy az IFA egykoron csak a volt szocialista blokknak termelt. A modell sajátossága volt, hogy mind a városi, mind a távolsági változat két ajtóval készült. Az ajtók ráadásul a kasztni korlátozott lehetőségei miatt általában mindig ugyanoda kerültek. A távolsági változatok ugyanakkor eltérő belső kialakítással, kalaptartókkal és csomagtartóval készültek.Tudta, hogy az Ikarus egykoron IFA-motorral szerelt buszokat is gyártott? Ha kíváncsi rá, ezen a linken többet is megtudhat a kis 211-es midibuszról.