Új típuscsaládot mutatott be a Scania a jelenleg is zajló kortrijki autóbusz-kiállításon, a Busworldön. A Scania Interlink a sikeres, általunk is tesztelt Scania OmniExpress széria hagyományaira építkezik, mely Európában készült és a Scania több mint 1500 darabot értékesített belőle.

Az új Scania Interlink család három tagból, a Low Decker, Medium Decker és High Decker típusból áll. Az Interlink modelleknek az elővárosi, helyközi vagy akár távolsági utak sem jelentenek számára kihívást. Mindegyik modellváltozat a Scania sajátos stíluselemeit kapta elöl és hátul egyaránt. Az egyedi, ék alakú első résznek köszönhetően a busz könnyebb, ennek köszönhetően alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással, kisebb fordulókörrel és zajszinttel rendelkezik.

A buszok 11-15 méter hosszúságban állnak rendelkezésre, míg kéttengelyes kivitel esetén maximum 13,2 méter hosszú lehet az Interlink. A középső ajtó helye változtatható, így az üléssorok távolsága és a poggyásztér optimalizálható, csakúgy, mint a mosdó elhelyezése. A Medium és High Decker buszok esetében a folyosó padlószintje is magasabb, így az ülésekhez mindössze egy 170 mm-es fellépőn keresztül lehet eljutni. Így az utasok tágasabb belső térben helyezkedhetnek el, ami a 100 mm-rel alacsonyabbra helyezett oldalsó ablakokkal tovább növeli a térérzetet.

Svéd buszt csodál a világ 1
Svéd buszt csodál a világ 7 Habár a Scania Interlink merevebb felépítményt kapott, aminek köszönhetően a busz megfelel az R 66.02 borulási szabványnak, illetve az ablakok mérete is növekedett, mégsem lett nagyobb a busz súlya az elődhöz képest. A merevebb felépítménynek köszönhetően az utasok kevésbé érzik meg az útminőség keltette rezgéseket, illetve csendesebb és kényelmesebb lett a jármű.

Az Interlink teljes választéka a Scania 9, illetve 13 literes motorjaival rendelhetők, de a svéd gyártó bioetanollal, biodízellel és biogázzal is üzemeltethető motorokat is kínál az autóbuszokhoz. Az új modell alváza – az elődhöz hasonlóan – Svédországban, míg felépítménye Finnországban, Lahtiban készül.