A dízelbotrányt kirobbantó amerikai EPA (Environmental Protection Agency) és CARB (Air Resource Board) intézet a napokban olyan minősítést állított ki egy sűrített földgázzal hajtott motor részére, mely azt igazolja, hogy null-emisszió közeli károsanyag-kibocsátással rendelkezik. Ezzel nyolc évvel hamarabb teljesíti Kalifornia állam ide vonatkozó környezetvédelmi szabályozását.

Az ISL G 8,9 típusú motor gyártója az amerikai Cummins, mely több európai buszhoz és teherautóhoz is szállt erőforrásokat. A szikragyújtású erőforrás a világon egyedül álló módon kapta meg az NZ-minősítést. Ezt a címkét az elektromos hajtással szinte egyenértékű károsanyag-kibocsátással rendelkező erőforrások kaphatják meg.

A haszonjármű motorok esetében a tengerentúlon a nitrogén-oxid tekintetében jelenleg 200 mg/km a határérték, ami fele az Európában érvényben lévő Euro 6-os határértéknek. Az ISL G 8,9 az NZ minősítést épp ennek az amerikai értéknek a tizedrészét kitevő kibocsátásért, 20 mg/km alatt tartott nitrogén-oxid emisszióért kapta. Az erőforrás kis és közepes teherbírású teherautókba, valamint autóbuszokba építhető be.

Az ISL G 8,9 erőforrás szériagyártása 2016 áprilisában kezdődhet. A Cummins tájékoztatása szerint a könnyű teherbírásúakba szánt 5,9 és a nehéz teherbírású járművekbe építhető 12 literes ISL G motorok is kaphatóak lesznek a jövőben NZ-minősítéssel. Észak-Amerikában jelenleg 40 ezer gázhajtású teherautó és autóbusz közlekedik, szakértők az új motorok megjelenésétől ennek a számnak a további növekedését várják.