A lengyel-magyar barátság sokszor egészen apró dolgokban is tetten érhető. Ilyen például ennek az Ikarus 620-asnak a megmentése, mely több szempontból különleges. Egyrészt azért, mert életének második felében hókotró és úttisztító járműként használták, másrészt azért is, mert ez az utolsó varsói Ikarus 620-as. A buszból átalakított jármű a rendszerváltás után megkapta a lengyel főváros sárga-piros flottaszínét. Néhány évvel ezelőtt azonban felújították és visszafestették az eredeti pirosra. A felújítás során többek között visszaakerültek a hiányzó lámpatestek, illetve a jármű korhűbb (az Ikarus 620-asokat eleinte könycsepp alakú irányjelzőkkel szerelték) irányjelzőket kapott.
Ilyen volt a felújítás előtt.

Ilyen volt a felújítás előtt.

Ilyen volt a felújítás előtt.

Az Ikarus 620-ast a ’50-as évek végétől kezdték gyártani, ez volt az első modell melynek sorozatgyártása előtt a gyártó kikérdezte az üzemeltetők véleményét is. Legfontosabb ismertető jegye volt az osztott szélvédő, valamint a hatalmas hűtőrács. A Csepel-motorokkal készülő típust Budapesten egy időben pótkocsikkal is szerelték, melyeket később a Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) háromtengelyes csuklósbuszokká alakított át, így született meg a csuklós busz. Érdekesség, hogy a közel 10 méter hosszú 620-as volt az ezredik legyártott autóbusz az Ikarus-gyárban.

A kormánykerék valószínűleg egy Ikarus 280-asból, vagy egy 260-asból való.

A kormánykerék valószínűleg egy Ikarus 280-asból, vagy egy 260-asból való.

Az Ikarus a 620-asból közel 9200 darabot gyártott 1958-1972 között. Ebből 1575 példányt vásárolt Lengyelország, a legtöbb Varsóban, Katowicében, Krakkóban és Lódzban állt forgalomba. Egy időben a lengyelek még használtan is vásároltak a típusból.