A jövőben várhatóan tovább fokozzák a külföldi fuvarozók ellenőrzését, emellett növelik a szabálytalanságokért kiszabott bírság mértékét is. A szervezet lényegesnek tartja, hogy a közutakon a külföldieket is zökkenőmentesen bírságolhassák meg a helyszínen és az őket érintő büntetés-behajtás is egyszerűbben történjen. Országos szinten mintegy hatezer betöltetlen járművezetői állás van a szektorban, ami akadálya a további növekedésének. A közúti közlekedési szektor fellendülése érdekében a kormány 5 milliárd forintos állami támogatást biztosít ingyenes szakirányú kamionsofőr-képzésre, amelyben a NiT Hungary aktívan közreműködik a program koordinátorával, az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft- vel.
Versenyképesebb lehet a hazai közúti fuvarozás
Az egyik érdekvédelmi szervezet szerint égető szükség van a fuvarozók terheinek csökkentésére és a sofőrhiány megszüntetésére.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) megvitatta a kormány által a hazai közúti fuvarozás versenyképességének növelése céljából beterjesztett 16 pontos javaslatcsomagot. A NiT Hungary szerint égető szükség van a költségek csökkentésére, a piacvédelem erősítésére és a sofőrhiány megoldására.
A magyar vállalkozóknak jelenleg olyan költségekkel kell számolniuk, melyek nem terhelik a külföldi versenytársakat. Ilyen például az iparűzési adó, melyből a tervek szerint a jövőben levonható lesz a külföldi útdíj meghatározott mértéke jelentősen csökkentve a nemzetközi szinten dolgozó fuvarozók hazai adóterhét. További megtakarítást jelenthet a cégeknek a haszonjárművekre vonatkozó vagyonátruházási illeték eltörlése, amely régóta elvi kérdést jelentett az érdekképviselet számára. Célkitűzésük, hogy más szakmához hasonlóan a fuvarozóknak se kelljen plusz költséget vállalni beszerzett termelőeszközeikre.