Azt azért nem lehet mondani, hogy az oroszok rohamtempóban haladnának a GAZelle Next kínálatának szélesítésével, de tény, hogy jelenleg nincs jó állapotban az orosz gazdaság. A kis és közepes teherbírású típuscsaládot két évvel ezelőtt mutatta be  Nyizsnyij Novgorod-i vállalat, mely nem keveset remél ettől a modelltől. A GAZ-nál abban bíznak, hogy ezzel a típussal hódítják meg Európát, amire a nagy számú európai részegységnek és a modell kedvező árának köszönhetően nagy esély van.

A GAZelle Next először platós és dobozos változatban volt kapható. Idén azonban elkészült a lakóautós kiadás is, nemrég pedig a furgonos kivitellel álltak elő, mely áruszállítós és kisbuszos kiadásban készül a jövőben. A zárt változat 30 százalékkal nagyobb az előző generációs változatnál, ennek köszönhetően raktere 13,4 köbméterre nőtt. A modell hátsó ajtajai alap esetben 90 fokban, de szükség esetén még ennél is nagyobb, akár 270 fokos szögben is nyithatók. A raktérben az oldalfalakat farostlemezekkel burkolták, míg a padlólemezt speciális, vízálló és kopásálló, rétegelt lemezzel látták el.

A kisbuszos változat 7 személy szállítására alkalmas, csomagtere  pedig 9,3 köbméter. A hátsó traktust egy oldalra húzható ajtón keresztül lehet megközelíteni, emellett a hátsó ülésekből akár ágyat is lehet varázsolni. Mindkét változat 80 literes benzintankkal készül, ami jónak számít ebben a kategóriában. A megfelelő korrózióvédelem érdekében a GAZelle Next kocsitestjét cink-bevonatú acéllemezekből szerelik össze, egyes részek pedig nagy teherbírású üvegszálas elemekből készülnek.

Nem mondanád meg erről, hogy orosz 1
Nem mondanád meg erről, hogy orosz 7 A GAZelle Next komoly versenytárs lehet a kontinensen tevékenykedő gyártók számára, ugyanis vezető beszállítók termékeivel szerelik össze. Az Euro 5-ös dízelmotor a Cumminstól, a kormányzás a ZF-től, a szilentblokkok az Anvistól, a lengéscsillapítók pedig a Mandótól származnak, a fékrendszer pedig a Bosch és a Mando gyártmánya.

Egy alapfelszereltséggel rendelkező modellért jelenleg nagyjából 4 700 000 Forintnyi összeget kérnek el. A modellt Európában egyelőre Törökországban, Szerbiában, Montenegróban és Bosznia-Hercegovinában forgalmazzák.