Teherautós alapok
A nemrég bemutatott koncepcióbusz 8,2 méter hosszú és összesen 10 tonnát nyom. A jármű a DAF LF teherautó alvázára épül, de a motor is a hollandoktól érkezik, hiszen hajtásáról négyhengeres, 4,5 literes, Euro 6-os Paccar PX-5 erőforrás gondoskodik, melyhez AS-Tronic automata váltó csatlakozik. Mivel az autóbusz orrmotoros, ezért az első ajtó a mellső tengely mögé került. Ennek köszönhetően a rendelkezésre álló 31 ülőhelyből (+ 1 a sofőr) egy utas közvetlenül a buszvezető mellett foglalhat helyet. Ez jól jöhet például akkor, ha a minibusz idegenvezetős városnézésre indul.
A modell a Solaris legújabb generációs városi autóbuszcsaládjának, az Urbinónak a formatervét örökölte. A koncepcióbusz megjelenése azonban inkább a 70-es és 80-as évek egyenes és szögletes vonalakkal ékeskedő buszainak megjelenését idézi. Az utastér kifejezetten 21. századi lett, ennek megfelelően megfelel az üzemeltetők és az utasok által támasztott elvárásoknak. Az utasok kényelmes, távolsági üléseken foglalhatnak helyet, a székek felett található kalaptartón pedig elhelyezhetik kisebb csomagjaikat.
A gyártó tervei között szerepel egy kicsivel nagyobb változat megépítése, mely 12 tonnás össztömeggel és összesen 39 ülőhellyel rendelkezne. A lengyelek egyelőre begyűjtik a visszajelzéseket a koncepcióbuszról, és a sorozatgyártás megkezdése előtt várhatóan több dolgot módosítanak rajta.