Az olaszországi Riminiben, a 19. alkalommal megrendezett Ecodomo kiállításon mutatkozott be a nagyközönségnek az új elektromos Daily. Az Iveco nemrégiben megújult kishaszonjármű-modellje teljesen elektromos hajtással készült, azonban ez nem az első nullemissziós Daily, hiszen az olaszok már 1986-ban kifejlesztették a népszerű furgon teljesen elektromos változatát.

A Daily akkumulátorai a korábbihoz képest 20 százalékkal nagyobb tárolókapacitással rendelkeznek. Az energiatároló csomagok emellett viszontagságos időjárási körülmények között is képesek kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani. A jármű otthoni hálózatból, illetve gyorstöltővel is tölthető, utóbbi esetében „csak” két órát vesz igénybe az akkumulátorok teljes feltöltése.

Nemcsak az akkumulátorok lettek jobbak a Dailyben, ugyanis a legfeljebb 5,6 tonna össztömeggel rendelkező áruszállító 100 kilogrammal több rakományt képes cipelni az előző generációs változathoz képest. Raktere ennek köszönhetően 19,6 köbméteresre nőtt. A megújult elektromos Daily 280 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, ami jóval több, mint például a 2011-ben bemutatott változaté (90-130 km). Hogy ez elengedő lehet-e a napi fuvarok lebonyolításához, az mindenképp érdekes kérdés.

Tisztán suhan az olaszok furgonja 1

1986 óta készül az elektromos Daily, de csak talán napjainkban kínálhat reális alternatívát a dízelüzemű járművekkel szemben

1986 óta készül az elektromos Daily, de csak talán napjainkban kínálhat reális alternatívát a dízelüzemű járművekkel szemben

Az optimális energiafelhasználás érdekében a sofőr Eco és Power üzemmód közül választhat. Az Eco módban a motor nyomatéka kisebb, ezáltal az energiafelhasználása is alacsonyabb, míg a Power üzemmód aktiválásával a vezető maximálisan kihasználhatja az elektromotor teljesítményét. Az optimális energiafelhasználáshoz természetesen a jármű fékezésienergia-visszatápláló rendszere is hozzájárul.

Bár az elektromos Daily hajtásából fakadóan kiválóan alkalmas lehet az éjszakai fuvarok lebonyolítására, ettől függetlenül a gyártó a gyalogosok védelme érdekében „motorzajjal” látta el a járművet. A mesterséges zaj 30 kilométer/órás sebességig hallható, így ekkora sebességig biztosan nem suhan hangtalanul az elektromos Daily.