Két évvel az Euro 6-os normák bevezetése után elkészült az ötezredik alacsonypadlós Mercedes-Benz Citaro autóbusz, mely a GÜ jelzést viseli, vagyis távolsági kivitelű. A második generációs Citaro idehaza sem számít ismeretlennek, hiszen 159 darab van forgalomban belőle Budapesten, a BKK alvállalkozójaként tevékenykedő VT-Arriva flottájában.

A Citaróból közel 40 ország vásárolt eddig, leginkább azonban Svájcban szeretik, ahol legalább 2400 darab talált gazdára a második generációs változat bemutatása óta. Nem véletlen, hogy az ötezredik példány is éppen az alpesi országba került. Az elkészült háromtengelyes csuklós buszt OM 470-es Mercedes-Benz dízelmotor hajtja, mely 360 (265 kW) lóerős teljesítményre képes. A 10,7 literes, hathengeres motort közös nyomócsöves befecskendezéssel látták el, ennek köszönhetően a motor magas fordulatszámon is tud dolgozni.

A Mercedes-Benz Citarót 1997-ben mutatták be, azóta összesen több mint 40 ezer darabot gyártottak belőle, így jelenleg ez a modell számít a legnépszerűbb alacsonypadlós városi busznak. A modell lassan már olyan népszerű, mint anno az Ikarus 260-as, vagy a 280-as, melyekből legalább 68-70 ezer példány készült három évtized alatt.