Csatlakozót rejt a kabin oldala
Fotó megosztása:
A tetőre egy nem túl széles, ámde biztonságos létrán lehet feljutni. A tetőt csúszásmentesített bevonattal látták el a legénység biztonsága érdekében. Az esti munkavégzés estére pedig két oldalt lámpák is rendelkezésre állnak, hogy a tűzoltók ne a vaksötétben matassanak a jármű tetején
Fotó megosztása:
A tűzoltókészülékekhez a kihúzható polc segítségével könnyebben hozzá lehet férni
Fotó megosztása:
A felépítmény alja fecskendő csatlakozókat rejt
Fotó megosztása:
Szivattyútéri kezelőfelület Cerberus automatikus vezérlőrendszerrel, mely szükség esetén a színes karok segítségével manuálisan is kezelhető. A megoldás még az európai gyártmányok között ritkának számít, nemhogy Magyarországon.
Fotó megosztása:
A tűzoltóautóban Renault DXi7 típusú hathengeres, soros dízelmotor található, turbófeltöltéssel és töltőlevegő visszahűtéssel. A jármű AdBlue adalékanyaggal teljesíti az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normák teljesítését.
Fotó megosztása:
A felépítmény és egyes tűzoltás-technikai elemek a BM Heros munkáját dícsérik
Fotó megosztása:
Rába logó az üléshuzaton
Fotó megosztása:
A tűzoltóautót ZF Ecolite 6 S1000 TO sebességváltóval szerelték, mely egy teljesen szinkronizált kivitel hat előre és egy hátrameneti sebességgel
Fotó megosztása:
A széles visszapillantókat és a visszajelző tükröket csak dicsérni lehet
Fotó megosztása:
Az alváz és a felépítmény a Rába Jármű Kft. védjegye
Fotó megosztása:
Széles kapaszkodók segítik a parancsok feljutását az utastérbe
Fotó megosztása:
Katonás rend és lépcsők segítik a tűzoltók munkáját. A málhateret redőnyökkel lehet lezárni akkor, amikor nincs szükség rá. A málhatér felépítménye egy 4000 literes víztartályt rejt
Fotó megosztása:
A tűzoltóautó fülkéje összesen hat személy szállítására alkalmas, a négy ajtó alatt pedig széles lépcsők könnyítik az utastérbe jutást
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Kissé furcsa hatást kelt, hogy a második ajtók kivágása gyakorlatilag megegyezik az elsőkével
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A most átadott két új gépjárműfecskendőt Rajnai Attila, az állami tulajdonban lévő BM Heros Zrt. vezérigazgatója mutatta be. A cég Renault-alvázakra építette fel a tűzoltóautókat, amelyek 1500 literes tartállyal rendelkeznek. A fecskendők ultramagas nyomásúak, a vízhez habosító anyag adagolható. A berendezéseket számítógép vezérli.
Egy magyar gyártású tűzoltóautót korábban ebben a cikkünkben mutattunk be, kiderül belőle az is, valójában mennyire magyar.