Az Optinell 12 a magyar gyártmányú buszok közül elsőként tesz eleget a felépítmény szilárdságára vonatkozó ENSZ-EGB R66.02 előírásnak. Ennek eredményeképpen nagyobb biztonságot nyújt az utasok számára a borulással járó balesetek esetén. Az elektronikus stabilitás-szabályozásnak (ESC) köszönhetően pedig a busz kisebb eséllyel borul fel a kritikus helyzetekben, ugyanis az ESC a sofőrtől függetlenül beleavatkozik a gázadásba és intelligens fékezéssel csökkenti a borulási hajlamot, a megcsúszást, valamint a kanyarokban történő kisodródást. Emellett minden ülés kétpontos, a vezetőülés pedig hárompontos biztonsági övvel van felszerelve.
Az újgenerációs Optinell megtartotta korábbi formavilágát. A jármű könnyűszerkezetű alvázból, FPT (Fiat Powetrain Technolgies) motorral, ZF-váltóval és Voith retarderrel, valamint Rába futóművekkel készül. A hajtásláncban alkalmazott robotizált sebességváltó a mechanikus egységekhez képest nem növeli a fogyasztást.Az autóbusz magaspadlós, mely alatt legalább 8 köbméteres csomagtér található. A jármű utasterében 51+1 ülés elhelyezésére van lehetőég. Az ülések fölött LED-es olvasólámpák, valamint leszállásjelzők találhatók. Az Optinellt kétrétegű oldalüvegezéssel és belülről állítható visszapillantó tükrökkel szerelik. A kényelmes le- és felszállás érdekében a járművet Wabco szintezőrendszerrel is ellátták.
A Kravtex várhatóan még idén elkészül másik Euro 6-os motorral szerelt autóbuszával, az Optinell 9,5 midibusszal.