A létesítmény karbantartásában résztvevő U 430-as modellt 300 lóerős (220 kW) motorral szerelték, mely legfeljebb 1200 newtonméter nyomaték leadására képes. A 12 tonnás össztömeggel rendelkező járművet 4200 literes víztartállyal szerelték, mely a teherautó elején található fejhez van csatlakoztatva. A törpe Unimog ennek köszönhetően szükség esetén nedvesíteni is tudja az útfelületet, azonban tényleges tisztításra nem alkalmas, mivel olyan fejjel látták el, mely alapvetően az egyenetlen homokos és kavicsos felszíneket képes kiigazítani.
A jármű hátsó részét pedig egy speciális villás fejjel látták el, mely szükség esetén képes arra, hogy eltüntesse a pálya használata során kialakuló nagyobb buckákat és gödröket, használata elsősorban a kavicságyban lehet fontos. Mind a hátsó, mind pedig az elülső fej szükség esetén deaktiválható, ilyenkor a hidraulikus szerkezet olyan magasra emeli őket, hogy a normál haladáskor ne érjenek le. A fejeket a sofőr egy joystick segítségével képes irányítani, így a tesztpálya felülete pontosan, az kívánt körülményekhez alakítható.Ronda, de hasznos
A német Daimler nem akármilyen géppel egyengeti saját tesztpályáját. Ezt Unimogot nem a szépségért, sokkal inkább a tudásáért lehet szeretni.
Különleges Unimoggal takarítja a Daimler a Dél-Németországban található immendingeni tesztpályáját. A létesítményben kavicsos, homokos, aszfaltos, illetve más állagú útfelületek váltogatják egymást. A pálya nem túlságosan nagy, ugyanis összesen 1,2 kilométer hosszú, ettől függetlenül kiválóan alkalmas a prototípusok tesztelésére.