Amikor azon polemizálunk, vajon miért akart Sergio Marchionne minden áron betörni az USA-ba a Fiat-csoport tagjaival, erre igazán nem gondoltunk, pedig íme a logikus válasz: az Iveco Defence Vehicles, a haszonjárműgyártó katonai ágazata épp most nyert meg egy tendert, amelyet az Egyesült Államok tengerészgyalogsága írt ki azoknak a kétéltű járműveknek a leváltására, amelyeket a vietnami háború óta használnak, és bizony eljárt felettük az idő.

A feladat egy olyan, vadonatúj kétéltű jármű tervezése és gyártása, amely akár az óceánon is képes közlekedni. A monstrumot az Iveco Defence Vehicles hathengeres, 700 lóerős dízel erőforrása mozgatja. Ennek erejét a BAE H-Drive rendszere viszi át a nyolc hajtott kerékre, mégpedig kétoldalt három-három, sorba kötött kardántengelyen át, így nincsenek hagyományos értelem vett tengelyek, jobb a helykihasználás. A jármű akkor is járóképes marad, ha elveszíti egy vagy több kerekét.

700 lóerős kétéltű a tengerészgyalogosoknak 1
700 lóerős kétéltű a tengerészgyalogosoknak 5 A BAE-Iveco vízen mintegy 11 km/óra sebességgel képes haladni, akár 18,5 kilométeren át, szárazföldi végsebessége 105 km/óra. Ezzel a kategória legmozgékonyabb harci járművének ígérik, fedélzetén a háromtagú személyzet mellett tizenhárom bevetésre kész tengerészgyalogost képes szállítani. Így túlteljesíti a követelményeket, mivel a kiírásban 60 centiméteres hullámtűrés, illetve 10 fős szállítókapacitás szerepelt.

A jármű a jelenlegi megoldásoknál jobb túlélési esélyt és hatékonyabb védelmet nyújt a fizikai behatásoktól, mobilitása szárazon és vízen egyaránt kiemelkedő. Mindkettő annak köszönhető, hogy a szerkezetet elsősorban vízi, nem pedig kerekes gépjárműnek tervezték; a V alakú törzs hagyományosan jól véd az alulról érkező robbanások ellen. Szintén az utasok védelmét szolgálja, hogy az üzemanyag-tartályok kívül helyezkednek el.

Az Iveco Defence Vehicles több mint harmincezer, a BAE Systems több mint 100 ezer harci járművet épített már, utóbbi a kétéltű szerkezetek egyik vezető szakértőjének számít. A másik sikeres pályázó egyébként a kínai SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), ők ugyancsak 16 járművet adnak át tesztelésre 2016 harmadik negyedévében. Pályázott még a Lockheed Martin, a General Dynamics Land Systems és az Advanced Defense Vehicle Systems.

A BAE Systems vállalattal közösen megpályázott projekt keretében 12 hónap múlva kell átadniuk a kétéltű harci jármű (ACV) 16 darab prototípusát a bőrnyakúaknak, akik majd 2018-ban döntenek a végső beszállító személyéről. A szerencsésnek 2020-ra kell leszállítania az első járműveket, a típus 2023-tól áll csatasorba. A megrendelés összesen 200 darab ACV-ről szól, a járművek darabja mintegy 7,5 millió dollárba kerül.