A napilap szerint ezt követően a 65 éven felüliek, utána az éves és a havi Budapest-bérlettel utazók számára nyílhat meg a lehetőség a rendszer használatára, végül 2017-ben a bérlettel és a jeggyel utazók igényelhetik az utazáshoz szükséges elektronikus chipkártyát.
A Világgazdaság írása szerint a teljes elektronikus jegyrendszer bevezetése több lépcsőben zajlik. A metrókapukat és HÉV-vonalakat a projekt 2017. decemberi zárásáig bekapcsolják a rendszerbe. Összességében a járművek, illetve a metró- és HÉV-állomások készülékeinek felszerelését követően lehet a rendszer üzemszerű indításáról beszélni, ezt a jövő év második felében kezdi meg a szállító.
A BKK korábbi beszámolója szerint a metró- és a kiemelt HÉV-állomásokra mintegy 800 automatikusan működő be- és kiléptető kaput telepítenek, az ellenőrök pedig összesen több mint 600 új, hordozható kézi készülék segítségével végzik majd munkájukat, amelyek segítségével könnyen és gyorsan ellenőrizhetik a kártyák érvényességét. A rendszer részét képezi majd a 2500 járműre (buszra, trolibuszra, villamosra) felszerelendő mintegy 10 ezer darab új érvényesítő készülék, míg a kapuval nem lezárható HÉV-állomásokra 450 állomási érvényesítő készüléket helyeznek ki.
A BKK tervei szerint megszűnhet a pénztárak előtti sorban állás, mert az utazási kártyákat és az azokhoz tartozó utazási számlát a jövőben pillanatok alatt, interneten vagy telefonos ügyfélszolgálat segítségével, valamint a jegyautomatáknál is fel lehet tölteni.
Fejlesztési terveikben szerepelt, hogy a jelenlegi diákigazolványok alkalmasak legyenek a kedvezményjogosultság igazolására, valamint a budapesti elektronikus jegyrendszer közvetlen használatára. Továbbá az is, hogy az érintés nélküli bankkártya is alkalmas lesz az elektronikus jegyrendszerben való közvetlen használatra, ahol az utazások összegét a nap végi összesítéskor vonja le majd a rendszer.
A legfontosabb azonban talán az, hogy – ha tartja a BKK a korábbi terveit – az eddig megszokott jegyeket felváltja az időalapú jegy, amely érvényességi idején belül (pl. 30 vagy 60 perc) korlátlan számú átszállást és utazást tesz lehetővé Budapesten, ezért minden fel-, illetve átszálláskor érvényesíteni szükséges.