Két környezetbarát teherautót is kiállít a Renault Trucks a jelenleg zajló párizsi klímacsúcson. Az egyik egy 4,5 tonnás hidrogén üzemanyagcellás Maxcity (felső kép), a másik pedig egy 16 tonnás teljesen elektromos, D-típusú szállítójármű (alsó fotó). Ezzel kétféle, lehetséges alternatívát kíván bemutatni a klímacsúcson résztvevő döntéshozóknak.

Az üzemanyagcellás Maxcity mintegy 200 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. A jármű egyik legfontosabb előnye, hogy üzemanyagként a hidrogént használja, mely legalább olyan hatékony, mint a dízel. Emellett hajtáslánca magénak tudhatja az elektromos teherautók kedvező tulajdonságait, így a csendes alapjáratot, valamint a zéró károsanyag-kibocsátást. Az üzemanyagcellás Maxcity-t már egy ideje a francia posta is teszteli.

Az elektromos D-modellen meg se látszik, hogy nem robbanómotor hajtja.
Az elektromos D-modellen meg se látszik, hogy nem robbanómotor hajtja.

Az elektromos D-modellen meg se látszik, hogy nem belsőégésű motor hajtja.

A teljesen elektromos D-modell saját akkumulátoraiból veszi az energiát, így a járművet időről-időre újra kell tölteni a napi üzemeltetési teljesítménytől függően. A közepes teherbírású teherautó elsősorban azon üzemeltetők számára lehet vonzó, akiknek nem okoz gondot, hogy a szállítójárműnek hosszabb-rövidebb időket a töltőoszlop mellett kell töltenie. Meglepő módon a teherautó az üzemanyag-cellás Maxicity-vel megegyező hatótávolsággal rendelkezik.

A Renault Trucks azért kísérletezik az alternatív üzemű járművek fejlesztésével, mert 2020-ra versenyképes, sorozatgyártása érett modelleket kíván kínálni a jövendőbeli vásárlóknak.