A kgfb-díjak november másodikával az egekbe szöktek, nehéz helyzetbe hozva ezzel a közúti közlekedési szolgáltatókat. Ennek az az oka, hogy a kötelező biztosítás mértékének növekedésével a fuvarozók nem emelhetik egyenes arányban a fuvardíjakat, így tetemes anyagi veszteség érheti őket. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) az üzemeltetők helyzetének javítása érdekében egyeztetést kezdeményezett.

A szervezet most saját tagjai körében végez felmérést. A kutatás jelenleg 3200 fuvarozó céget érint, de a nyilatkozók köre még bővülhet. Az NiT Hungary célja, hogy a feldolgozott adatok alapján január közepén kerekasztal-beszélgetést szervezzen az érintett érdekképviseletekkel karöltve. Az egyeztetésre meghívnák a Magyar Biztosítók Szövetségét (MABISZ), a Magyar Nemzeti Bankot (MNB) mint felügyeleti szervet, illetve a biztosítók, a haszonjármű-gyártók és az üzemben tartók képviselőit is.

A kötelező biztosítás megléte a fuvarozási tevékenység alapfeltétele, annak díjait most azonban szabadáras biztosítási piac szabja meg. A kezdeményezés központba helyezheti a közúti közlekedési alágazat bonyolódó piaci helyzetét. A szervezet célja, hogy megállapodás szülessen a biztosítók és fuvarozók között a jövőbeni kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási tarifákkal kapcsolatban.