A kedden, Budapesten megkötött, mintegy négymilliárd forint vissza nem térítendő támogatásról szóló megállapodás szerint az alacsonypadlós, klimatizált, zéró lokális kibocsátású elektromos autóbuszokat a tervek szerint 2016. május 15-ig helyezik forgalomba a budapesti utakon.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint míg most száz forint egy dízelüzemű autóbusz kilométerdíja, az elektromos buszok üzemeltetési költsége ennek egyharmada vagy egynegyede lesz.

A padlót csúszásgátló és tűzálló bevonattal fújják be mintegy 100-150 milliméter vastagon.

A padlót csúszásgátló és tűzálló bevonattal fújják be mintegy 100-150 milliméter vastagon.

A padlót csúszásgátló és tűzálló bevonattal fújják be mintegy 100-150 milliméter vastagon.

Bolla felidézte, hogy száz éve indult a menetrend szerinti autóbusz-közlekedés Budapesten, a két elindított járatból az egyik akkumulátoros elektromos hajtású autóbusz volt. Ma 2500 jármű látja el a közösségi közlekedést Budapesten. Néhány hónapon belül Amszterdam és London után Budapesten lesz a legnagyobb elektromosbusz-flotta Európában.

A BKK-specifikációk alapján elkészített elektromos midibusz, mely a Modulo Medio fantázia nevet viseli.

A BKK-specifikációk alapján elkészített elektromos midibusz, mely a Modulo Medio fantázia nevet viseli.


Korábban maketteken lehetett látni BKK-színű Modulókat, most már a valóságban is.

Korábban maketteken lehetett látni BKK-színű Modulókat, most már a valóságban is.

A húsz új elektromos meghajtású autóbuszt az Evopro Kft. gyártja. Az alacsonypadlós járművek nyolc méter hosszúak, és 61 embert, kerekesszékes utas esetén 55 embert képesek szállítani egyszerre.