A TOSA technológiáját először 2013-ban alkalmazták. A rendszert Genfben, a repteret a kereskedelmi vásárközponttal összekötő útvonalon helyezték üzembe. A nagy teljesítményű városi közlekedés igényeire tervezett töltőrendszerrel a csuklós autóbusz 15 másodperc alatt feltölthető, azaz az utasok fel- és leszállása során végrehajtható az útvonal menti kijelölt feltöltési pontoknál, a végállomásokon pedig hosszabb idejű feltöltést biztosító infrastruktúra áll rendelkezésre.
A TOSA rendszerű elektromos busz tetején egy vezérelt működésű töltőkar található, amely a töltésre kijelölt megállókban alig 1 másodperc alatt automatikusan rácsatlakozik a gyorstöltőre. A töltőkar és a rövid töltési idő minimálisra csökkenti a jármű megállóban eltöltendő tartózkodási idejét. A busz az energiát kompakt akkumulátorokban tárolja, amelyeket az utastér növelése érdekében a busz tetejére telepítettek.
Az elektromos busz fékezés közben is képes energiát termelni, azaz energiát visszanyerni. Az így termelt energia tovább csökkenti a jármű teljes energiafogyasztását. A TOSA rendszer további előnye, hogy üzemeltetése – a villamosokkal és a trolibuszokkal szemben – nagyon kevés infrastruktúra kiépítését igényli az útvonal mentén, ami kiküszöböli az áramszedők városképromboló hatását, és csökkenti a karbantartási igényt is.
A párizsi RATP azt tervezi, hogy 2025-re buszparkjának 80 %-át elektromos üzeműre cseréli, így könnyen lehet, hogy a fejlesztések terén a TOSA rendszerű buszok is szerepet kapnak.