Már ilyen is van: duplacsuklós midibusz 1
Már ilyen is van: duplacsuklós midibusz 13

Az ikercsuklós midibusz egyedülálló fejlesztésnek számít a világon. A jármű megalkotása és megtervezése a KF Service Solutions-Kamionfényező Kft. nevéhez kötődik, mely a Hunnoid névre keresztelte a speciális autóbuszt. A járművet egy Fiat Ducato felhasználásával építették meg, ennek köszönhetően a motor és a hajtáslánc főbb elemei is az olasz gyártótól származnak.

Nagy belmagasság
A kétajtós kisbuszt alapvetően olyan szűk, városi utcákra álmodták meg, ahol nagyobb befogadóképességű autóbuszok már nem képesek közlekedni. A Hunnoid értelemszerűen hosszabb, mint egy hagyományos midibusz, hiszen 10 920 milliméter. Összehasonlításul, egy Ikarus 260-as szóló autóbusz alig egy méterrel hosszabb nála. A jármű ugyanakkor valamivel keskenyebb a hagyományos autóbuszoknál, hiszen csak 2050 milliméter széles, emellett 2720 milliméter magas, ami kivételesen nagy belső magassággal párosul. A Hunnoid ugyanakkor mindössze 5420 kilogramm, ezt azt jelenti, hogy a midibusz kevés felesleges terhet cipel magával.

Becsuklás elfelejtve

A jármű három különböző kocsitestből áll, melyeket a csuklószerkezetek kötnek össze. Bár minden egyes kocsitest saját futóművel rendelkezik, csak az első tengely kormányzott, mivel a csuklószerkezetnek köszönhetően nem kellett a C-tengelyt külön elektronikával kormányzottá tenni. Emellett a duplacsuklós szerkezettel összekötött kocsitestek merev rudas kapcsolatban vannak egymással, ezzel a Z-alakú becsuklás is megakadályozható.

Mint a metróban
A Hunnoid utasterében főként egymással szembe fordított utasülések dominálnak és összesen 45 ülőhely áll rendelkezésre. A teljesen sík padló könnyű közlekedést tesz lehetővé, így az utasoknak nem kell dobogókat kerülgetniük. A vezető környezete fülkével van elválasztva az utastérből, a busz építői ugyanakkor meghagyták a furgon eredeti két oldalsó ajtaját is. Sőt, ha szükség úgy hozza, akkor az utastéren is távozhat a sofőr.

A Hunnoidot egyelőre még nem tesztelték valódi utasforgalomban, azonban az idei Busexpón, illetve az Automotive Hungary kiállításon már megismerhette a nagyközönség. Bízunk benne, hogy hamarosan hallunk felőle, hiszen a duplacsuklós buszok gyártása nem ismeretlen fogalom idehaza. Korábban az Ikarus is foglalkozott ilyesmivel.