A legtöbb buszgyártó ezt eddig úgy próbálta kivédeni, hogy nagy teljesítményű fűtőtesteket épített be az ajtók közvetlen környezetébe. Ezekkel azonban nem lehet hatékonyan ellensúlyozni az ajtónyitás során keletkező hőveszteséget. A Mercedes-Benz a nemrég átadott Citarókban úgynevezett „levegőfüggöny” technológiát alkalmazott, mely egyre inkább terjedőben van a nyugat-európai utakon közlekedő autóbuszoknál.
A megoldást eddig nagy sikerrel alkalmazták a gyártók az utastér légkondicionálása terén. A technológia lényege, hogy az ajtó felett elhelyezett nagy teljesítményű levegőbefúvó eszköz rövid idő alatt jelentős mennyiségű levegőt juttat az ajtó környezetébe az előre beállított hőmérsékletnek megfelelően. A nyári hónapokban ez a megoldás értelemszerűen képes arra, hogy szinten tartsa az utastérben uralkodó hűvös levegőt, míg télen forró levegő befúvásával képes minimalizálni a kellemesen felfűtött utastér hőveszteségét.Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy zimankós időjárás idején az ajtók közvetlen közelében ülők hátán nem fog futkosni a hideg, ha éppen le- vagy felszáll valaki. Persze csak akkor, ha rendesen fűtik az utasteret.
Ön szokott fagyoskodni a buszokon? Ha igen, írja meg nekünk!