Még el sem indult rendesen ez az év, mégsem kellett sokat várni egy nagy bejelentésre. Amszterdam és Párizs után most egy újabb európai főváros döntött úgy, hogy jelentősen növeli környezetbarát buszainak számát. Igaz, míg hollandok és a franciák alapvetően elektromos hajtású buszokban gondolkodnak, addig a spanyolok egyértelműen a sűrített földgáz (CNG) mellett teszik le a voksukat. Madrid azért döntött a CNG-hajtású buszok beszerzése mellett, mert az utóbbi években – Párizshoz hasonlóan – egyre nagyobb gondot jelentett az autók és a buszok által okozott szmog.

A madridi közlekedési vállalat (EMT) jelenleg több mint 3 ezer busszal rendelkezik, melynek 43 százaléka sűrített földgázzal hajtott autóbusz. A spanyol főváros közlekedési hálózata olyan sűrű, hogy átlagban 300 méteres távolságra vannak az egymást követő megállók. A cég már régóta elkötelezett a CNG-hajtás mellett, így egyáltalán nem meglepő, ha ezzel képzeli el a flotta károsanyag-kibocsátásának csökkentését. Az első sűrített földgázzal hajtott autóbuszt 1994-ben vásárolták.

Madrid idén 200 új autóbuszt vásárol, melyből 170 darab CNG-hajtású lesz. Ezzel a 3,2 millió lakossal rendelkező nagyváros buszflottájában 50 százalékosra nőhet a sűrített földgázzal hajtott járművek száma. A város tervei között szerepel, hogy a következő beszerzéseknél is döntő többségben lesznek a CNG-vel hajtott járművek annak érdekében, hogy az évtized végére már Európa egyik legkörnyezetbarátabb flottájával rendelkezzenek.

A spanyol főváros emellett 225 ezer euró, vagyis átszámítva mintegy 68 millió Forintos ráfordítással 15 darab autóbuszt alakíttat át dízel-földgáz üzeművé. A város mellett új CNG-töltőpontok kiépítéséről is határozott új járművei számára.