A cseh Ekova eddig főként villamosok felújításával és gyártásával foglalkozott. Ebben a szegmensben kifejezetten sikeresek, hiszen fő megrendelőjük a dél-csehországi Ostrava városa, de gyártottak már villamost Salzburgnak, Szófiának és az USÁ-nak is. Nem meglepő, ha egyik legújabb prototípusuk az Ekova Electron éppen Ostravában áll forgalomba.
A helyi tömegközlekedési vállalat színeiben elkészített autóbusz nem sokban tér el a legeslegelső prototípustól. A modell egyes dizájnvonalai ugyanakkor még így is hasonlítanak a legújabb Solaris Urbinóra. Az Electron ettől függetlenül átlagos paraméterekkel rendelkezik, 11 980 milliméter hosszú, 2550 milliméter széles. Magassága viszont korántsem átlagos, hiszen 3 270 milliméter magas, ami elsősorban a tetőn található akkumulátor csomagoknak köszönhető.
A kialakításnak köszönhetően viszont az utastér meglehetősen tágasra sikerült. Az Electron belső terében mintegy 28-30 ülés helyezhető el, emellett 60-62 álló utasnak van hely. A jármű összkapacitása így is 90 fő, amit több dízeles szóló modell gyártója megirigyelne. Sőt, jól jön ez manapság akkor, amikor az üzemeltetők elsősorban a minél nagyobb befogadóképességet, valamint az alacsony üzemeltetési költségeket részesítik előnyben.
A jármű hajtásáról egy 115 kW-os, LSM280-3400 típusú elektromos szinkronmotor, valamint két egyenként 113 kW-os elektromos, Ziehl Abegg gyártmányú szinkronmotor gondoskodik. Mindhárom erőforrás folyadékhűtéses. Az Electron nagy gyártók alkatrészeivel készül, ugyanis a tárcsafékek a KNORR-tól, az első és a hátsó tengely a ZF-től, a pneumatikus rendszer pedig a WABCO-tól érkezik. Az energia tárolására két lítium-ionos akkumulátor csomag áll rendelkezésre, egyik 190 kWh, másik pedig 265 kWh villamos energia tárolására képes.Sajnos a gyártó egyelőre nem tett közzé a jármű hatótávolságára vonatkozó adatokat. Valószínűsíthető, hogy a cég az ostravai tapasztalatok alapján tovább fejleszti a modell. A cég tervei között szerepel a 10,5, valamint a 18 méteres változat elkészítése is. Kezdésnek azonban mindenképp jó irány lehet az Electron, hiszen van olyan tágas, mint egy trolibusz, mégis szabadabb mozgástérrel rendelkezik, hiszen nincs a felső-vezetékhez kötve.