A Kamaz 6560-ast 2005-ben mutatta be a tatárföldi gyártó. A modellváltozatot alapvetően az export igényeinek megfelelően építették meg, később azonban mégis az orosz hadseregben állt forgalomba nagyobb mennyiség belőle. A négytengelyes, 8×8-as hajtásképlettel jármű a világ egyik legerősebb katonai teherautójának számít. Hajtásáról egy szintén Kamaz gyártmányú 400 lóerős dízelmotor gondoskodik, melyhez egy ZF 6HP 602 típusú váltó csatlakozik. A típus bemutatásakor az erőforrás még Euro 2-es változatban állt rendelkezésre, később viszont már az Euro 3-as változat is megjelent a motorkínálatban.
A lóerőre szüksége van a 6560-asnak ugyanis maximális terhelhetősége eléri a 20 tonnát, emellett 12 tonnányi súly vontatására is képes. A két üléssel ellátott fülke megegyezik az ős-Kamazokéval, azonban a lökhárító lényegesen eltér a korábbi változatokétól. A tégla alakú lámpa testek helyére pedig picinyke kör alakú fényszórók kerültek, melyek 21.századi megjelenést kölcsönöznek a teherautónak. A kasztni kialakítása ugyanakkor követi a hagyományos konvenciókat: az oldalfalak lehajthatók, hátul pedig kisebb csomagtér ajtón keresztül lehet feljutni a járműbe. A 6560 a hatalmas kerekeknek köszönhetően közel 2 méteres gázlómélységgel rendelkezik, emellett akár 60 százalékos emelkedőn is képes felkapaszkodni.A Kamaz 6560-asnak létezik egy páncélozott kivitelű változata is, a 6560M, mely teljesen más fülkével és megnövelt tengelytávval készül. A 2014-ben bemutatott 6560M típusú teherautót ráadásul a Jaroszlavi Motorgyár 450 lóerős erőforrásával gyártják.