A 8×8-as hajtásképlettel ellátott, négytengelyes járművet összkerékhajtással szerelték. A speciális jármű független felfüggesztéssel és légrugós féltengelyekkel rendelkezik, ennek köszönhetően az egyenetlen útviszonyok között is képes stabil útfekvést biztosítani.
Mindez persze mit sem érne a megfelelő teljesítmény nélkül, ezért a csehek 442 lóerős (325 kW) motorral látták el a Tatrát. A bivalyerős erőforráshoz Tatra-Norgren típusú automataváltó csatlakozik. A páncélozott legénységi fülke akkora, hogy négy utas is elfér benne, a sofőrrel együtt.
A jármű egyik legfontosabb erénye a vastag falú konténer, mely kiválóan alkalmas a veszélyes anyagok, illetve robbanóanyagok szállítására. A kabin mögött két támasztókar, valamint egy hatalmas hidraulikus kar is található, mely a konténer mozgatásáért felel.A konténer nélkül ez a Tatra nem tudna megfelelni rendeltetési céljának, igaz, hogy mindenféle felépítmény nélkül is kiváló off-road teherautó lehetne. De az élet nem csupa móka és szórakozás, ezért a jövőben várhatóan számtalan veszélyes bevetésen vesz majd részt. Persze szívből reméljük, hogy nem lesz sok dolga.