A DAF megőrizte vezető pozícióját hazánkban a hat tonna össztömeg feletti haszonjárművek piacán. Mindez egyébként nem olyan meglepő, hiszen olyan nagy magyar szállítmányozási cégek vásároltak tavaly a holland gyártótól, mint például a Waberer’s, vagy a Révész Cégcsoport. Sőt, utóbbi vehette át az egymilliomodik DAF teherautót, melynek köszönhetően a cég elnök-tulajdonosa, Révész Bálint a holland miniszterelnökkel is találkozhatott.

A magyar piac jelentős növekedést produkált, hiszen közel húsz százalékkal bővültek az eladások a könnyű-, a közép- és a nehéz teherbírású járművek terén. Az értékesítéseket főként az Euro 6-os járművekre vonatkozó útdíjkedvezmények, a növekedési hitelprogram, valamint a nagy flottáknál történő halaszthatatlan beszerzések pörgették.

A DAF tavaly 1274 új teherautót adott el idehaza. Az eindhoveni székhelyű gyártó ugyanakkor a legtöbb járművet (1258) a nehéz kategóriában értékesítette. Ez 24,1 %-os piaci részesedést jelent, mely jó eredménynek számít a rendkívül éles magyar piaci versenyben.  A nyergesvontatók mellett a hazai megrendelések kisebb hányadát az LF típusú, közepes teherbírású áruterítő teherautók értékesítése adta.

Az Európai Unió tekintetében 2015-ben enyhén csökkent a DAF piaci részesedése, így az nem érte el a 16 százalékot. Ennek oka, hogy a DAF gyártási kapacitása elérte a maximumot, mely nagy mértékben hátráltatja a megrendelések gyorsabb teljesítését. A holland gyártónál ugyanakkor hamarosan elkészül az új fülkefényező üzem, ugyanis ez a művelet az egyik legnagyobb korlátja a kapacitás növelésének. A gyártó célkitűzése továbbra is a húszszázalékos európai piacrész elérése 2020-ra.

Szintén jelentős szerepet tölt be az új teherautók terén Európában a svéd Scania, mely a legfrissebb adatok szerint tavaly 16,5 %-os piaci részesedésre tett szert, mely jelentős bővülésnek számít a 2014-ben elért 15,1 %-os részesedéshez képest. A Scania a magyarországi piaci eredményekről egyelőre nem tett közzé információt.