Az egész lakóautó 5 650 milliméter hosszú és csak 390 milliméterrel hosszabb az eredeti változatnál. Tengelytávja azonban megegyezik az eredeti kivitelével, hiszen az 3 250 milliméter. A jármű többi paramétere sem nevezhető extrémnek, hiszen 2 2200 milliméter széles és 2900 milliméter magas. Mindezek tekintetében azt mondhatjuk, hogy vezetéséhez nem kell őstehetség, a doboz forma miatt pedig jól lehet kalkulálni vele a szűkebb helyekre történő beállásoknál. A lakóautó hajtásáról egy 129 lóerős Mercedes dízelmotor gondoskodik.
A Van S 500-as utasterében okosan bántak a rendelkezésre álló helyekkel. A sofőrrel együtt négy embernek van ülőhely a járműben. Ebből két kényelmes utasülés, valamint egy hosszabb ülőpad áll rendelkezésre. Fedélzetén mosdókagylóval ellátott WC, emellett két gázégős főzőlappal és egy 65 literes hűtővel ellátott minikonyha várja az utasokat. A pihenésre vágyó utasok a kétszemélyes franciaágyon lustálkodhatnak, a családi cuccoknak pedig az ágy alatt kialakított hatalmas csomagtérben jut hely.A járművet 90 literes tiszta vizes tartállyal látták el, a szennyvíz tárolására pedig egy 110 literes tank szolgál. Az utastér megvilágításáért takarékos LED-izzók felelnek, míg az utasok szórakoztatásáról egy síkképcsöves LED-televízió gondoskodik. Az opciósan választható tételek között megtalálható a lakórészbe épített légkondicionáló, valamint a külső zuhanyzó. A Trauma Combi 4 típusú levegő hevítő berendezés az alapfelszereltség része.
A Van S 500-as ugyan nem egy kacsalábon forgó palota, de praktikus és élhető életereket kínál maximum négy fő részére kisebb-nagyobb külföldi utazások alkalmával. A jármű ára ugyanakkor vetekszik egy kisebb lakótelepi lakásért elkérhető összeggel, ugyanis több mint 17 millió Forintot kérnek el érte. A modell tavasztól sorozatgyártásban készül.