A hatalmas forgalom hátterében forgalomszervezési hiba áll. A delmagyar.hu cikke szerint az M43-as átadása után mindenki azt hitte, végleg megszabadultak a kamionoktól a falvak, nem repedeznek tovább a házak, csakhogy kiderült, a teherjárművek jelentős része nem tudja az országot a csanádpalotai átkelőnél elhagyni.
 
Így azok onnan a régi, nagylaki átkelő felé indultak meg. A helyzetet a közelmúltban úgy oldották meg – idézi az újság -, hogy módosították a kamionok útvonal-engedélyezését, illetve kihelyezték azokat az új táblákat, amelyek az M43-asról Makó után leterelik azokat a régi 43-asra. Nagylak megszabadult a kamionáradattól, Apátfalva és Magyarcsanád pedig ismét szenved a napi 600 kamiontól.

Szekeres Ferenc, Apátfalva polgármestere azt mondta a delmagyar.hu-nak, a forgalom újbóli növekedése miatt az emberek naponta panaszkodnak neki személyesen vagy telefonon. Szerinte a Nagylakot mentesítő megoldás nem igazságos, hiszen Apátfalva és Magyarcsanád az M43-as átadása előtt több mint egy évtizeden át szenvedett a kamionáradat miatt.

A döntés előtt nem hallgatták őt, panaszkodik a polgármester. Szerinte jobb lett volna a nagylakiakat néhány hónap türelemre kérni, nyárra ugyanis elkészül Makónál a mérlegház, ami a teherforgalmat mérsékli majd.

Olvasta? Nyugdíjas bácsi gázolt gyereket a zebrán!

Fotó: delmagyar.hu/Szabó Imre