A kritika Nemes Gábortól, az EKSZ elnökétől ered, aki egyébiránt jelenleg is a BKV alkalmazottja. A Budapesti Közlekedési Társaság szerint a BKV minden vonatkozó előírás és biztonsági szabály betartása mellett végzi a járművek karbantartását. Ezért mind az utasok biztonsága, mind pedig a karbantartást végző, illetve a járművezetők megfelelő munkakörülményei biztosítva vannak.
A BKV autóbusz-ágazatának teljesítménye a BKK által bevezetett új autóbusz-üzemeltetési modell hatására folyamatosan csökken. 2013 óta több mint 500 autóbusz, mintegy 38 millió hasznos kocsikilométer üzemeltetése került alvállalkozókhoz. Ezt a feladatcsökkenést az M3-as metróvonal rekonstrukciójához kapcsolódó autóbusz-pótlási feladatok sem ellensúlyozzák. A társaság szerint a csökkenő teljesítményekhez a munkavállalói létszámot szükségszerűen hozzá kell igazítani, mivel kevesebb autóbusz üzemeltetéséhez kisebb karbantartó személyzet szükséges.
Nemes Gábor január végén ugyanakkor több nyílt levelet is írt a BKV vezérigazgatójának, Bolla Tibornak, melyben felhívja a figyelmet, hogy az EKSZ több olyan megoldást javasolt, mely megakadályozhatta volna a karbantartók elbocsátását.