Ezért a BKK közösségimédia-kampányt indít, valamint holnap üzemkezdettől minden trolibuszon egy héten keresztül 20 percenként, a FUTÁR rendszer segítségével hangos utastájékoztatás keretében hívják fel a figyelmet erre az újdonságra.

A Škoda-Solaris trolibuszokon az ajtóknál infravörös érzékelők vannak, amelyek észlelik, ha valaki az ajtó két szárnya közé került, és automatikusan visszanyitják azokat. Ebből következik, hogy az ajtók csak akkor tudnak becsukódni, ha senki nincs az infravörös érzékelők útjában.

Cuki pingvinnel neveli utasait a BKK 1
Ezen felül öt fok alatt a trolibuszok téli üzemmódban közlekednek, ilyenkor az ajtók nem a járművezető által vezérelve, hanem automatikusan záródnak. Az utasok komfortérzetének érdekében a végállomáson álló trolibusz ajtói öt másodperc után bezáródnak, ha nem érzékelnek felszállót, ennek köszönhetően kevesebb energiafelhasználás mellett télen melegebb, nyáron pedig hűvösebb marad a trolibusz utastere.

Az említett infravörös érzékelők, amennyiben szükséges, a vezető által kikapcsolhatók. A BKK bízik benne, hogy az utasok rövid idő alatt megszokják az új rendszert.