Az EX-et egy évvel ezelőtt mutatták be két változatban. Most már legalább négyféle kiadásban készül. Első ízben a kéttengelyes EX 15H és az EX 16M került gyártásba, majd a típuscsalád kiegészült a háromtengelyes EX 16H-val és az EX 17H-val. Ezek lényegében csak hosszúságban és felszereltségben térnek el egymástól, kinézetre teljes mértékben megegyenek.
A nem túl látványos formaterv ugyanakkor korszerű technikát rejt. Az EX turistabuszt Paccar MX-11-es, Euro 6-os motorokkal szerelik. A megrendelők kétféle teljesítmény, egy 394 (290 kW), valamint egy 436 (320 kW) lóerős erőforrás közül választhatnak. A modellhez választható vezetéstámogató rendszerek listája pedig rendkívül impozáns, hiszen ezek a buszok elektronikus fékrendszerrel (EBS3), kibővített fékrendszerrel (AEBS), elektronikus menetstabilizálóval (ESP), sávelhagyásra figyelmeztető asszisztenssel (LDWS), valamint adaptív sebességszabályozóval is készülhetnek (ACC).
Az EX utastere teljes mértékben megfelel az európai igényeknek. Kialakítása ugyan nem rejt sok izgalmat, viszont fedélzetén – a vezető és az utaskísérő ülését nem számolva – akár 65 utas is helyet foglalhat. A második ajtó igény szerint a szokásosnál szélesebb, emellett ugyancsak a középső ajtónál lehetőség van mozgássérült lift beszerelésére is.
A EX-re is, melyre eddig már több mint száz megrendelés érkezett. Nem meglepő módon a vásárlók között van Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Svájc és az Egyesült Királyság is.