Képzelje el, hogy interneten megvásárol egy retúr jegyet egy nem túl távoli közép-európai nagyvárosba, egy online fapados busztársaság, az Orangeways oldalán, majd elkezdi tervezni az utazást. Pár nap múlva jön az sms ( vagy e-mail), hogy a megadott napon mégsem indul a járat, mert azt technikai okok miatt törölték. És akkor az ember elkezdhet futni a pénze után. A magyar fapados társaság által nyújtott problémás szolgáltatások miatt az Orangeways-károsultak Facebook-csoportot alakítottak, mert szerintük a cég adminja folyamatosan törli saját Facebook oldalán a kritikai jellegű hozzászólásokat, így az utaspanaszokat is.

A jelenleg közel 500 fős táborral rendelkező Orangeways-károsultak oldalán horror sztorik olvashatóak. „A mi járatunkat is törölték, 2015. december 30-án mentünk volna Erdélybe. Azóta többszöri ígéretet kaptam (írásban is) a jegyek árának visszatérítésére. Végül egy hónapnyi levelezés és telefonálás árán visszautalták négy darab jegyem árát (47 200 Ft)” – írja egy csalódott posztoló az oldalon. Nem mindenki rendelkezik azonban ilyen kötél idegekkel. Decemberben több utas rendőrt hívott a cég népligeti ügyfélszolgálatához, mikor kiderült, hogy a szintén törölt járatok miatt nem tudják visszaadni a korábban kifizetett jegyek árát.

Tavaly októberben egy ennél hajmeresztőbb eset is megtörtént, amiről ugyancsak egy károsult számolt be: „Kiderült hogy olyan járatra vettünk jegyet ami már nem is létezik.Ott álltunk Bécsben a szakadó esőben, majd a telefonban a flegma munkatársuk közölte, hogy ők nem tudnak nekünk segíteni. Így jártunk.” Egyes beszámolók szerint pedig nemcsak járatlemondások történtek, sokakat otthagytak Prágában, vagy éppen Bécsben tavaly, de olyan is történt, hogy egy lerobbant busz helyére egy balesetet szenvedett autóbuszt küldtek.

Sokan persze felteszik a kérdést, hogyha ennyi a panasz, akkor miért utaznak még külföldre ezzel a szolgáltatóval? Hiszen ott van a lassan tíz éve megbízható szolgáltatásokat nyújtó szintén fapados ( ámde valójában magas komfortfokozatú és plusz díjmentes szolgáltatásokkal dolgozó) cseh Student Agency,  valamint a nemrég Budapesten megjelent lengyel Polskibus, továbbá az állami kézben lévő Volánbusz.

Természetesen még ezen cikk megírása előtt megkerestük a céget, hogy mi a véleménye a cégnek a számtalan utaspanaszról, megalapozottnak látják-e ezeket, azonban erre e-e-mailünkre öt napja nem érkezett válasz. Amennyiben Önnek friss sztorija van az Orangeways szolgáltatásról, kérjük írja meg nekünk üzenetben a King of the Road oldalon!