A Mercedes ezentúl hidrogénezett növényi olajokból (HVO) készülő biodízellel is üzemeltethető erőforrásokat kínál az alternatív üzemanyagokat kedvelő üzemeltetőknek. A négyféle HVO-val működő erőforrás a könnyű és a nehéz teherbírású teherautókhoz lesz rendelhető. A HVO-kínálatban három hathengeres ( OM 470, OM 471, OM 936), valamint egy négyhengeres (OM 934) erőforrás kapott helyet. A könnyű teherbírású teherautókhoz készülő OM 934-es. 5,1 literes erőforrás a 156-231 lóerő közötti, míg a szintén könnyű teherbírású modellekhez rendelhető OM 936-os, 7,7 literes motor a 238-299 lóerő közötti teljesítménytartományban lesz elérhető. A 10,7 literes, nehéz teherbírású teherautókhoz választható OM 470-es pedig 326 és a 428 lóerő közötti teljesítmény-tartományban választható. Valamennyi motor megfelel az Euro 6-os környezetvédelmi kibocsátási normáknak. MBA_02 A HVO kénmentes égést biztosít, emellett elégésekor nem keletkezik korom. Az alternatív üzemanyag nevéből eredően a növényi eredetű olajok hidrogenizációján (valamely vegyület hidrogénnel történő egyesítésén) alapul, és elkészítéséhez állati zsírok, használt olajok, valamint hulladékszármazékok is felhasználhatók. A HVO a hagyományos dízel üzemanyag adalékanyagként, vagy akár önállóan, üzemanyagként is használható. Előnyei közé tartozik, hogy használatával akár -35 fokos hidegben is megvalósítható a hidegindítás, emellett már 5 százalékos keverésével közel 4 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el. A HVO szén-dioxid-kibocsátása pedig jócskán elmarad a hagyományos dízelétől. A HVO-val üzemeltethető OM-erőforrások lényegében megegyeznek dízeles társaikkal, a Daimlernek sem az üzemanyag-befecskendezésen, sem az üzemanyag-vezetékeken, sem pedig a tömítéseken nem kellett változtatnia.