A sűrített földgázzal (CNG) hajtott Caddy legfontosabb újdonsága, hogy TGI motorjához – a szegmensben elsőként – dupla kuplungos (DSG), hatsebességes automata váltót is kínálnak. A korábbi gyakorlatnak megfelelően az új generációs CNG-s Caddy személyszállítós és áruszállítós kivitelben gördül le a gyártósorról. A tavaly bemutatott dízeles változatokhoz hasonlóan a Caddy rövid, illetve hosszú (Maxi) tengelytávval is rendelhető lesz. A modellhez kínált TGI Bluemotion motor lényegében egy bi-fuel erőforrás, sőt, ha úgy tetszik, mindenevő, hiszen sűrített földgázzal ( CNG), de akár benzinnel is üzemeltethető. Sőt, akár biogáz alapú CNG-t is tankolhatnak bele a jövendőbeli tulajdonosok. A Caddy CNG kombinált fogyasztása 4,1 kg/100 km, illetve 4,3 kg/100 km (Maxi) körül alakul a legfrissebb gyártói számítások szerint. A környezetvédelemért aggódó olvasóinknak bizonyára beszédes lesz a következő szám: a Caddy CNG 112g szén-dioxidot fog kipöfögni kilométerenként (rövid változat), míg a Maxi 116 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. A DSG váltóval ezen értékek kissé magasabbak (123 g/km és 126 g/km) lehetnek. Ez egyébként lényeges előrelépés, hiszen a Caddy EcoFuel a korábbi gázmotororral 156 g/km-es emissziós értéket produkált. A nagynyomású acéltartályok a padlólemez alatt kapnak helyet, ennek köszönhetően az áruszállítós változatoknál a raktér a hagyományos hajtásúval egyenértékű 3200 liter, míg a Caddy Maxi esetében 4130 liter. A CNG-s modelleket ugyanakkor 13 literes benzintartállyal is ellátják. Az új, rövid tengelytávú Caddyt négy, míg a Maxit öt darab gáztartállyal szerelik. Ez megegyezik az előző generációs változatok összeszerelési hagyományaival, sőt a Genfben bemutatkozó új CNG-s Caddy ugyanannyi sűrített földgázt lesz képes cipelni, mint az elődnek számító EcoFuel. A rövid Caddyvel 26 kilogrammnyi, a Caddy Maxival pedig 37 kilogrammnyi, 200 barra sűrített földgázt tankolhatnak a tulajdonosok, hatótávjuk ennek köszönhetően pedig 630 vagy 860 kilométer lehet. Az 1,4 literes TGI erőforrást az új TSI-motorpaletta alapján fejlesztették ki és teljesíti a jelenleg érvényben lévő Euro 6-os normákat. Az erőforrás 110 lóerős (81 kW) teljesítményre képes, végsebessége pedig 174 km/óra (a DSG-vel 172 km/óra). Az új modell 2016 júniusában kerül a márkakereskedésekbe. A rövid tengelytávú, manuális váltóval szerelt áruszállító nettó ára 19 310 euró, átszámítva 5 710 000 forint, míg a DSG váltóval félmillióval dobhatja meg a vételárat. A személyszállító kivitelért Conceptline felszereléssel és manuális váltóval nettó 19 685 eurót ( nettó), vagyis 5 800 000 forintot kérnének el, a Volkswagen tájékoztatása szerint. A Caddy CNG világpremierje egy hét múlva, márciusban lesz a genfi autószalonon.
Jön a mindenevő Caddy
Tavaly mutatkozott be a legújabb generációs Caddy. A genfi autószalonon már a megújult CNG-s változatok is láthatók lesznek.
2016.02.25. csütörtök 07:00