A magyar elektromos Modulo busz után ezúttal a BYD tartott európai premiert Párizsban. A kínai gyártó legújabb fejlesztésű, tisztán elektromos hajtású turistabuszát a C9-est mutatta be a francia fővárosban. A modell egy évvel ezelőtt készült el, ugyanakkor az európai premierre szükség volt néhány tartóssági tesztre. Emellett pedig a hatótávot is sikerült növelni, korábban ugyanis 170-190 kilométert volt képes megtenni egyetlen feltöltéssel, míg a legújabb változat már 200 kilométeres hatótávval rendelkezik.

bydc9

A kínai gyártó létező piaci rést kíván lefedni, az európai buszgyártók többsége ugyanis leginkább városi közlekedésre alkalmas elektromos járműveket fejlesztett ki eddig, holott a turistabuszok terén is lenne igény az ilyen jellegű járművekre. Nyilván ilyenkor felmerül a kérdés, hogy de mire jó egy távolsági busznál ekkora hatótáv, ha egy nagyobb útnál félúton meg kell állni tölteni.

Talán ez az ok, amiért az európai gyártók nem vették a fáradtságot az elektromos turistabuszok fejlesztésére, ugyanakkor az is igaz, hogy lehetnek olyan üzemeltetők, akiknek nem okozhat problémát az autóbuszok töltés miatti kiesése. Éppen ezért az elektromos turistabuszok vásárlása leginkább a repülőtéri transzferjáratok, városnéző buszok, valamint regionális különjáratokat üzemetető társaságoknak jöhet szóba.

A BYD C9-es elektromos buszát 2,5 óra alatt lehet újratölteni.  A 12,20 méter hosszú autóbusz könnyűszerkezetes, korróziómentes alumínium karosszériából készül, megjelenése gyakorlatilag semmiben sem különbözik a hagyományos hajtással szerelt turistabuszokétól. A 47 személy szállítására alkalmas modell a gyártó tájékoztatása szerint autópályán akár 90-100 kilométer/órával is képes lesz közlekedni. A típus ugyanakkor még nem kapta meg az európai típusbizonyítványt, ennek megszerzése jelenleg is folyamatban van.

Párizsban komolyan gondolják az elektromos közlekedést, a város tervei között szerepel, hogy 2025-re 4500 városi buszt cserélnek elektromos hajtásúra.