Több nagy, európai buszgyártó megállapodást kötött az elektromos buszok gyorstöltőinek szabványosításáról. Minderre azért volt szükség, hogy a tisztán elektromos hajtással szerelt autóbuszokhoz készülő gyorstöltők a jövőben bármilyen típusú járművekhez csatlakoztathatóak legyenek.
A megállapodás aláírói között ott van a svéd Volvo, a lengyel Solaris, a spanyol Irizar és a holland VDL is. Mindez leginkább az eszközöket szállító ABB-t, a Helioxot és a Siemenst érinti, nekik kell ugyanis megteremteni a sztenderdizáláshoz szükséges feltételeket. Az egységesítésbe természetesen a nagy nemzetközi (ISO/IEC) szervezetek is bele fognak szólni.
Az egységes gyorstöltők Európában 2019-re, míg a világon 2020-ra születhetnek meg, ezt követően pedig már semmi sem állhatja útját a megállóból vagy végállomáson tölthető elektromos buszok elterjedésének.