Kevés olyan ember van, aki ne hallott volna már arról, mi is történt szerdán. Mint ismeretes, egy elektromos Modulo C 68e kereke menet közben kiesett és eltalált egy járókelőt, aki lábszártörést és medencecsont-sérülést szenvedett.

A korábban megjelent hírekkel ellentétben a jármű nem a BKV tulajdona volt, igaz, a színe egyezik az új budapesti buszokéval. A szóban forgó prototípust csak bemutató céllal használják, így történhetett, hogy éppen egy kínai delegáció utazott a buszon. Információink szerint a küldöttség figyelmét még a Párizsban kiállított BKK-specifikus elektromos Moduló keltette fel.

Elsősorban a kompozit váz miatt láttak fantáziát az Evopróval történő kooperációban. A kínaiak vélhetően a baleset ellenére sem álltak el az együttműködési szándéktól. Ennek oka, hogy a távol-keleti szakemberek a helyszínen látták, hogy nem keletkezett sérülés az autóbusz kompozit karosszériájában a baleset során. A kínai mellett indiai, tajvani és szingapúri érdeklődők is felvették a magyar céggel a kapcsolatot Párizsban az együttműködés reményében.

A rendőrség az autóbuszt lefoglalta, és jelenleg folyamatban van a baleset okainak a feltárása, de a gyártó MABI-Bus Kft.-nél tudomásunk szerint nem gyanakodnak konstrukciós hibára, ez ugyanis bármelyik autóbusszal előfordulhat, ha a csavarok valamilyen oknál fogva meglazulnak.