Az új Euro 6-os motorok a 2,8-4,5 tonna közötti teherbírású modelleknél elérhetők a 110 – 170 lóerős teljesítmény-tartományban. Az erőforrások a legszigorúbb normákat a szelektív katalitikus redukcióval (SCR),  valamint AdBlue-val teljesítik.

Az SCR-rendszer az AdBlue és a jármű kipufogórendszerébe szerelt fémkatalizátor segítségével csökkenti a vízgőzbe és légköri nitrogénbe kerülő nitrogén-dioxid mennyiségét. A reakció az égés után a kipufogórendszerben megy végbe és legalább 80%-kal csökkenti a nitrogéndioxid-kibocsátást. Az új Masterben található AdBlue-tank 22 literes, így azt nagyjából 12 ezer kilométerenként kell utántölteni. A Renault annak érdekében, hogy a sofőrök elkerüljék a félreértéseket a tankolásnál, a dízeltartállyal ellentétes oldalra építi be az AdBlue-tankot.

A francia gyártó emellett további fejlesztésekkel kíván hozzájárulni az üzemanyag-fogyasztás, valamint a károsanyag-csökkentéshez. A Master a jövőben is megvásárolható lesz start-stop rendszerrel, illetve besegít még az Eco-mode rendszer is, mely a motor nyomatékának csökkentésével segíti az alacsonyabb gázolaj-felhasználást, míg a Driver Assist rendszer informálja a sofőrt a hatékonyabb sebességváltásról.

Az új Euro 6-os motorok előnye továbbá, hogy kisebb fordulatszám mellett nagyobb nyomaték leadására képesek (380 Nm 1500-tól  3000 fordulatszámig). Az érvényben lévő legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normákat teljesítő Renault Masterek új navigációs rendszerrel készülnek.