Az 1980-as években több mint 13 ezer busz készült évente az Ikarusnál, a gyárudvarokon egymás hegyén-hátán sorakoztak a vadonatúj 200-as típuscsaládba tartozó buszok. 1984-re az Ikarus a világ negyedik legnagyobb buszgyártójává vált. Ez a siker ugyanakkor nem jött csak úgy magától, a legnagyobb magyar buszgyár ugyanis már az 1950-es évek elejétől folyamatosan fejlesztett, és modelljeivel mindig újabb és újabb piacok meghódítását tűzte ki célul. Az Ikarusnak sok esetben nem okozott gondot az adott ország vagy térség igényeinek megfelelő autóbuszt építeni, ami elsősorban a kiváló szakembergárdának volt köszönhető.

Az Ikarus gyártmányai között azonban több olyan kevésbé ismert típus, prototípus is megtalálható, melyekről napjainkban már csak az igazán lelkes fanatikusok hallottak. Következzen most 10 olyan Ikarus, melyek bár különlegesek voltak, mégis a feledés homályába vesztek.

 

10 különleges Ikarus, melyek létezéséről kevesen tudnak 1

E94Express

ikarus 657

reptéri ikarus

sínautóbusz

furcsa_ikarus_2016

Zil-Ikarus

Ikarus-Csepel

ikarus_arab

scolo

Ha érdekli az Ikarus története, akkor  ezen a linken elmélyülhet benne! 

Címlapképünkön az Ikarus 254-es távolsági busz prototípusa látható, erről következzen még néhány fotó, 

10 különleges Ikarus, melyek létezéséről kevesen tudnak 11

Egy vélhetően ex-NDK-s változat.

10 különleges Ikarus, melyek létezéséről kevesen tudnak 12

A 254-es első prototípusát a budapesti Vajdahunyad várában kapták lencsevégre.

10 különleges Ikarus, melyek létezéséről kevesen tudnak 13

Az 1977-es nizzai autóbuszkiállításra készített változat.

10 különleges Ikarus, melyek létezéséről kevesen tudnak 14

Ikarus 254-es a budapesti Halászbástya előtt.

10 különleges Ikarus, melyek létezéséről kevesen tudnak 15

Ikarus 254-es a budapesti Mátyás-templom előtt.

10 különleges Ikarus, melyek létezéséről kevesen tudnak 16

Az Ikarus 254-es műszerfala.