Az Ural összesen 33 személyszállító, csőszállító, valamint platós teherautót szállított az oroszországi Jakutföldre, más néven a Szaha Köztársaságba, mely a világ legnagyobb, önállósággal nem rendelkező közigazgatási egységének számít. Mindez azért érdekes, mert a főként tajgás területen fekvő Jakutföld majdnem teljes területe az örök fagy birodalmába tartozik, a jégtakaró vastagsága 300-400 méter, de van ahol eléri az 1500 métert is.
Az óriási, mintegy 3 millió négyzetkilométeres területet alig egymillió ember lakja, ami jól érzékelteti, mennyire zord viszonyok uralkodnak a Szaha Köztársaságban. Az átlagos januári hőmérséklet -50 fok, de a legmelegebbnek számító júliusban elérheti a + 19 fokot is a hőmérő higanyszála. Ilyen körülmények között kell helytállniuk a vadonatúj, háromtengelyes Ural teherautóknak, melyeket speciális, „hidegtűrő” csomagokkal láttak el.
Az orosz Stroytransgaz vállalat által vásárolt off-road járműveket thermo-üvegezésekkel, kiegészítő utastéri és fülkefűtéssel, valamint speciális terepgumiabroncsokkal szerelték, hogy jobban bírják a zord időjárást. A járművekben emellett, erős 240 lóerős motorok duruzsolnak, melyeket a Jaroszlávi Motorgyár szállított az Ural részére.
A teherautók a „Power of Siberia” gázvezeték kiépítésében fognak részt venni. A Gazprom új vezetéke várhatóan Észak-Oroszországot köti majd össze Kínával és összesen 4 ezer kilométer hosszú lesz.