A lengyel autóbuszgyártó a város és elővárosi kialakítású Urbinó modelleknél az alapfelszereltség részévé tette a TPMS-t, vagyis az abroncsnyomás-ellenőrző rendszert. Ezen fejlesztés beépítése 2014-től kötelező  az újonnan gyártott autókba és kishaszonjárművekbe, az autóbuszoknál egyelőre nem.

A TPMS-nek köszönhetően a sofőrök a műszerfalról értesülhetnek a gumiabroncsokban lévő nyomásról, valamint azok hőmérsékletéről. Számos, élettartammal és üzemanyag-fogyasztással kapcsolatos előny mellett a TPMS használatának egyik legfontosabb haszna az lehet, hogy a buszvezetőt azonnal figyelmezteti a rendszer, ha a gumiabroncsokban lévő nyomás kritikus szintet ér el. Az Urbinókba szánt TPMS-t a Continental szállítja a Solarisnak. 

Solaris Urbino

Solaris Urbino

A gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer nemcsak biztonsági, hanem költségcsökkentési szempontból is fontos. Ha alacsony a nyomás, akkor a gumiabroncsok gyorsabban kopnak, a nagyobb gördülési ellenállás miatt pedig a jármű többet fogyaszt. A 10 százalékkal alacsonyabb nyomás ugyanakkor jelentősen csökkenti a futásteljesítményt. Ha viszont túl magas az abroncsnyomás, akkor a gumiabroncsok élettartama ugyanúgy csökken, mint az autóbusz stabilitása és tapadása, emellett a futómű is gyorsabban kopik.

A lengyel Solaris jelenleg Európa egyik legnagyobb buszgyártójának számít, mely 20 évvel ezelőtt kezdte meg a működését. A cég eddig 14 ezer autóbuszt gyártott, melyek három kontinensen, összesen 600 városban – köztük Budapesten, Nyíregyházán, Debrecenben – közlekednek. A Solaris ugyanakkor 5 éve már sorozatgyártásban készít alacsony padlós villamosokat is, melyek német és lengyel nagyvárosokban szállítják az utasokat.

Könnyen elképzelhető, hogy a jövőben több gyártó követi a Solaris gyakorlatát, sőt, az sem kizárt, hogy a TPMS kötelezővé válik a tömegközlekedésben.