Nehezen akar magára találni a finn gazdaság a Nokia gyengélkedése óta. A GDP két évvel ezelőtt 0,4 százalékkal csökkent, tavaly stagnált, idén pedig alig fél százalékos bővülést várnak az ezer tó országában. Ki tudja, lehet éppen a buszgyártás lesz az, ami kihúzza a finneket a slamasztikából, igaz, ebben azért van némi túlzás.
A Scania évről-évre erősíti jelenlétét Finnországban, ami nem csak annak köszönhető, hogy a svéd nyelv itt is hivatalos, hanem annak is, hogy griffes gyártó a korábban főleg belföldre termelő finn buszgyártás kapacitásait használja ki. A svéd gyártó két évvel ezelőtt jelentette be, hogy a finnországi Lahtiban elindítja az OmniExpress 320 LE gyártását. Korábban ugyanitt „vízipók-szerű” autóbuszok készültek, azonban azok gyártását 2013-ben végleg leállították.
A finn gyár most újabb Scania modell, az OmniExpress utódjának tekinthető Interlink gyártásába kezdett. Az első példány nemrég gördült le a gyártósorról. A helyközi és távolsági kivitelű Scania Interlink 11 és 15 méter hosszúságú, két- vagy háromtengelyes változatokban készülhet. A finnek az Interlink emeltpadlós, távolsági változatát szerelik össze, a modellváltozat a HD, vagyis a High Decker jelölést kapta a kínálatban.
Az Interlink HD könnyebb lett az előd modellekhez képest, a karosszéria merevségének növelésének köszönhetően kisebb lett az utastéri vibráció és zaj. Az elődhöz képest pedig az ablakok felületét 10 centiméterrel megnövelték, melynek köszönhetően az utasok számára nagyobb kilátás nyílik az utastérből. Az első új Scania Interlink HD egy norvég üzemeltetőhöz, a JVB-hez került.