Holnaptól június 30-ig az 5-ös busz vonalán tesztelhetik az utasok a legújabb magyar csuklóst a Modulo M168d-t. A 18,75 méter hosszú, 2,55 méter széles és 3,18 méter magas  autóbusz utódja a korábban Ikarus V187-esként, valamint ARC 187-esként gyártott modellnek.

Lényeges eltérés az Euro 6-os motor miatt a hajtásláncban, illetve az Ikarushoz képest a homlok-, illetve a hátfal kialakításában van. Demóbusz lévén BKK-specifikus autóbuszról van szó, azonban a jármű nem a BKK, vagy a BKV tulajdona, a főváros mindössze csak tesztre vette át a járművet.

Tavaly ősszel még arról szóltak a hírek, hogy ilyen, korszerű, teljes mértékben alacsonypadlós, magyar gyártású csuklós buszok érkezhetnek a hármas metró pótlására. A buszokat gyártó MABI-Bus Kft. meg is nyerte az erre vonatkozó 75+75 darabos tendert, Tarlós István azonban márciusban levette az erre vonatkozó előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés napirendjéről, így gyakorlatilag a szerződéseket nem írták alá.

Az autóbuszon kerekesszék nélküli utassal számolva 67 állóhely és 41 ülőhely található. Ebből 15 ülés dobogó nélkül közelíthető meg. A jármű hajtásáról egy 369 lóerős (271 kW) DAF MX-11-es, hathengeres, turbófeltöltéses motor gondoskodik. Az erőforrás a harmadik tengely mögött kapott helyet, így klasszikus értelemben a Modulo M168d tolócsuklósnak tekinthető. A motorhoz Magyarországon gyártott ZF Ecolife típusú automataváltó csatlakozik.

A jármű végsebessége elérhetné a 100 kilométer/órát is, azonban a motor alapból le van szabályozva 70 kilométer/órás sebességre. Kíváncsian várjuk olvasóink véleményét az új autóbuszról!