Nem csak azok követték nyomon az akciót, akik rajonganak a túlméretes szállítmányokért, egy ilyen különlegesség látványa az átlagember számára is élmény. Ezért érdemes elolvasni a Bautrans bejegyzését az április elején Gönyű és Pétfürdö között haladó rakományról. Egyszerre 6 autó (+ kísérő autók és rendőri felvezetés) haladt, nagyjából 200 m hosszan 7 m szélesen és 7 m magasan. A túlsúlyos és túlméretes óriáskonvoj 4 éjszaka alatt tette meg a kb. 100 km-es utat a gönyűi kikötőből Pétfürdőre.
7m x 7m űrszelvényben mindent el kellett távolítani a áthaladás idejére: így gallyazni kellett az út menti fákat, az összes műtárgyat, mint jelzőtáblák, hirdető táblák, az összes 7 m alatti felsővezeték (áram, tv, internet, telefon) bontásra és visszaépítésre került, a MAVÍR vezetékek kikapcsolása az időjárás függvényében közvetlen az áthaladás előtti időszakban került meghatározásra, fix kameraállást bontottak Sörédnél és portált Székesfehérvárnál. 2 villamosított vasúti átkelőn is keresztülhaladt az óriáskonvoj, az áthaladás előtt már 4 órával és utána még 4 óráig vágányzár volt, hiszen itt a teljes vasúti felsővezeték bontásra került. Az érintett települések Önkormányzatával is engedélyeztetni kellett az áthaladást. Ezeken a településeken 6-8 órán keresztül szünetelt részlegesen az áram, tv, internet, telefonszolgáltatás. https://www.youtube.com/watch?v=waN1Hc9BATc Április 9.-én szombaton indult a kirakodás, a konvoj másnap, vasárnap este 23 óra után indult el kísérőautókkal és rendőri felvezetéssel a gönyűi kikötőből. A leghosszabb autó 37 méteres volt, a legnehezebb össztömege 193 tonna, a legmagasabb szállított berendezés 7 méter, a legszélesebb ugyancsak 7 m-es volt. (bautrans.hu)Érdekes infók az országot átszelő konvoj-monstrumról
A szállítás ideje alatt erről beszélt az egész ország, rengeteg videó, fotó készült a nem mindennapi rakományról. A nagy kihívást jelentő logisztikai feladatot elvégző Bautrans saját oldalán számolt be a művelet részleteiről.
2016.04.23. szombat 13:14