A dugattyú középvonalától eltolt főtengely, olajban futó vezérmű- és ékszíj, moduláris vezérműtengely – ilyen és ezekhez hasonló fejlesztésekkel csökkentette elődjéhez képest 13 százalékkal annak a kétliteres dízelmotornak üzemanyag-fogyasztását a Ford, amely egy 100-240 lóerős teljesítménytartományt lefedő motorcsalád első tagjaként a Transit és Transit Custom modellekben kap helyet. A blokk további modern technológiákat – például fordítva bekötött szívócsonkot vagy rakétahajtóműveknél használatos anyagokból épített, kis tehetetlenségű turbófeltöltőt – alkalmazva ért el 20 százalékot meghaladó nyomatéknövekedést, pedig a teljesítményt nézve a 10 százalékkal nagyobb lökettérfogatú 2,2 TDCI erőforrás utódjának tekinthető az egység. Ugyancsak vadonatúj a nagynyomású befecskendezési rendszer, amely csekélyebb késlekedéssel, pontosabban adagolva és csendesebben üzemel. Szintén a zajszint csökkentését szolgálja a blokk módosított, merevebb szerkezete – összességében alapjáraton 4 decibellel halkabban fut a blokk. A motor nevének előtagja ezzel meg is van, a Blue pedig a motor NOx-kezelő rendszerére utal. Mivel a szeptembertől hatályba lépő Euro6-os emissziós szabályozás 55 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot engedélyez a kipufogógázban, ez a lépés elengedhetetlen volt. Ford Transit Ford Transit Custom A 2.0 EcoBlue motor első nekifutásra 105, 130 és 170 lóerős kivitelben kerül be a Ford kishaszonjárműveibe, ám később, személyautókba beépítve akár 200 lóerős teljesítményszint is megvalósítható. A globális motorcsalád további tagjai között egy kisebb, másfél literes egység is szerepel majd. Kapcsolódó hír, hogy a Ford Transit és Transit Custom egyaránt megújult: új hátsó légrugózás (Transit Custom Kombi), hatfokozatú automata váltó szerepel az extralistán, valamint olyan fejlett vezetőtámogató funkciók jelentek meg a kínálatban, mint az oldalszél-stabilizáló rendszer, az ütközés előtti biztonsági funkció, vagy a gyalogosfelismerés. Utóbbi rá is fért az autóra, hiszen a Transit Custom brutálisan gyengén teljesített 2012-ben az Euro NCAP gyalogosvédelmi tesztjén – bár tegyük hozzá, a 43 százalékos eredmény még mindig ezerszer jobb volt, mint amire a kortárs furgonok képesek voltak. A Peugeot Expert / Citroen Jumpy / Fiat Scudo trió például csak 26 százalékot, a Renault Trafic 28 százalékot tudott. A Jeep Compass meg 23-at, de arról inkább ne is beszéljünk.