Az új kollektív szerződést április 26-án írta alá Wáberer György, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke és Székely Sándor, a Teherfuvarozók Európai Szakszervezetének (TESZ) elnöke. A szabályozás több előnyt tartalmaz a közúti fuvarozást és személyszállítást végző vállalkozások, valamint a speciális körülmények között dolgozó, ezért sajátos munkajogi helyzetben lévő munkavállalóik számára.
Korábban az MFKE-nek, mint munkáltatói érdekképviseletnek már volt több munkáltatóra kiterjedő kollektív szerződése a Hivatásos Gépkocsivezetők Országos Szakszervezetével (NeHGOSZ), azonban kétségek merültek fel a szakszervezet reprezentáltságával kapcsolatban az MFKE részéről, ezért azt a szerződést 2016. február 1-én három hónapos felmondási idővel felmondta.
Annak érdekében, hogy az MKFE tagsága, valamint munkavállalóik ne maradjanak kollektív szerződés nélkül, az egyesület vezetése tárgyalást kezdett a TESZ-szel. Az egyeztetések eredményeként április elejére kialakult egy olyan kollektív szerződés-tervezet, mely a korábbinál előnyösebb lett a munkáltatók részére, ugyanakkor a munkavállalók jogai sem csorbultak.
A tárgyalások során az MKFE figyelembe vette, hogy az általa képviselt munkáltatók között vannak néhány főt foglalkoztató kisvállalkozások és többezres alkalmazotti létszámmal működő társaságok. Ezért csak olyan kötelezettségeket tudtak vállalni, amelyeket a szerényebb lehetőségekkel rendelkező vállalkozások is biztosítani tudnak a munkavállalóknak.