Az évforduló alkalmából a 11-es pályaszámú nosztalgiakocsi hétfőtől öt éjszaka végigmegy a vonalon, keddtől pedig időszaki fotókiállítás látható a Deák téri múzeumban. 1896. május 2-án nyitották meg a vonalat, a földalatti vasút a mai Vörösmarty tér (akkori Gizella tér) és a Széchenyi fürdő (Artézi fürdő) között szállította az utasokat. A budapesti volt a kontinentális Európa első kéregvasútja, május 8-án a millenniumi ünnepségekre érkező Ferenc József, az Osztrák-Magyar Monarchia első uralkodója is utazott rajta. A millenniumi földalatti vasút a föld alatt 3,2 kilométeren, a felszínen pedig 463 méteren futott, ma a vonal 4,4 kilométer hosszú. A megállók száma nem változott, ma is tizenegy, de annak idején ezek közül csak kilenc volt a föld alatt, kettő pedig a felszínen. A megnyitás után 20 jármű vitte az utasokat a vonalon, ma 23, akkor óránként 40 kilométeres volt a maximális sebesség, ma 50 kilométeres. Az évforduló alkalmából a BKV forgalomba állítja 11-es pályaszámú földalattikocsiját, az „Öreg Hölgyet”, amely ezen a héten hétfőtől péntekig éjszakánként végigmegy a teljes vonalon. A programon csak regisztrálás után, érvényes nosztalgiajeggyel lehet részt venni. Szombaton és vasárnap a BKV a kisföldalatti járműtelepén is kiállítja a 120 éves kocsit. Keddtől a Deák téren, a Földalatti Vasúti Múzeumban – ahol üvegajtók mögött a kisföldalatti egy régen leválasztott szakasza a mai napig megtekinthető – az állandó tárlat mellett időszaki fotókiállítással várják a látogatókat.
120 éves kocsi jár a 120 éves kisföldalatti vonalán
Százhúsz évvel ezelőtt adták át a millenniumi földalatti vasutat, mai közismert nevén a kisföldalattit Budapesten.
2016.05.03. kedd 12:00