A neckersulmi Audi-gyárban nemrég egy gázüzemű Scania teherautó állt forgalomba, annak érdekében, hogy a német autógyártó csökkentse az alkatrészszállító teherautóinak szén-dioxid-kibocsátását. A nyerges vontatót egy magasabb rakterű mega trailerrel látták el, így maximalizálva a teherautó teherbírását. A Scania teherautó ugyanakkor a szokásosnál alacsonyabb fülkével készült.
Az Audi azzal számol, hogy ezáltal alacsonyabb részecskekibocsátás érhető el a dízelüzemű kamionokhoz képest. „Ezzel jelentős környezeti javulást érhetünk el, emellett a zajszint is jelentősen csökkenthető a hagyományos teherautókhoz képest” – jegyezte meg Markus Schmelcher, az Audi Neckarsulm tervezési és anyag-ellenőrzési csoport vezetője. Ha a tesztjármű beválik, akkor az Audi további gázüzemű teherautókat állít forgalomba.
Ahhoz, hogy a fuvarozás minősége ugyanazon a szinten maradjon, az Audi együttműködik logisztikai partnereivel, a Scaniával és az IHRO szállítmányozási céggel. A három cég együttesen projekttervet dolgozott ki, melynek gyümölcse ezen gázüzemű jármű közös üzemeltetése.